17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17751
    Frans Zelfsprekend
    Gast

    Geef hieronder uw commentaar bij vraag 13

    #19654
    Tony
    Gast

    Een aantal leerlingen in mijn 2 6v groepen geeft bij ‘reden 1’ een soort van herhaling van de vraag (“de Grieken hechten weinig waarde aan…”) om vervolgens bij ‘reden 2’ beide onderdelen van het antwoord te geven (niet bewegen + geen geluid). Ook andersom komt voor: leerlingen geven bij ‘reden 1’ een soort van dubbel antwoord (niet bewegen en geen geluid) en kunnen niet anders dan een flauwekul antwoord geven omdat ze al hun kruit al verschoten hebben. Hoe gaat u hiermee om?

    #19655
    Jasper
    Gast

    Voor deze best uitgebreide vraag kunnen ze slechts 1 punt halen. Ik heb ook behoorlijk wat leerlingen die het hebben over de hiërarchie van de Grieken waarbij de bomen onderaan staan en daarna beide elementen uit het voorschrift genoemd in reden 2. Ik heb het punt toegekend.

    #19661
    Niels
    Gast

    Ik kom hetzelfde tegen. Ik ben geneigd het punt toe te kennen als leerlingen bij ‘1’ beide redenen noemen. De opmerking op de voorkant van het vragenboekje ‘geef niet meer redenen dan gevraagd worden…als er 2 gevraagd worden en je geeft er meer dan worden alleen de eerste 2 meegenomen’, kan hier in het voordeel van de leerling gebruikt worden denk ik.

    #19666
    Brigitte
    Gast

    Herkenbaar, ik heb ook meerdere leerlingen die ‘bewegen niet’ en ‘maken geen geluid’ bij één reden hebben genoteerd en daarna iets over de hiërarchie of rangorde van de Grieken hebben geschreven. Ik zou het punt ook graag toekennen.

    #19673
    Marlies
    Gast

    “Ik heb ook behoorlijk wat leerlingen die het hebben over de hiërarchie van de Grieken waarbij de bomen onderaan staan en daarna beide elementen uit het voorschrift genoemd in reden 2. Ik heb het punt toegekend”

    Ik ben het helemaal eens met deze opmerking van ene Jasper.. vraag had beter geformuleerd moeten worden, bijvoorbeeld al in de inleiding van de vraag explicieter ingaan op de hiërarchie idee van de oude Grieken en dus daarmee aangeven dat dit niet in het antwoord hoeft.

    #19677
    Margo
    Gast

    Ik herken dit probleem, dus dacht ik kom eens kijken op het forum hier. Ik heb echter ook bij sommige leerlingen dat ze het over de hiërarchie hebben bij punt 1 en dan bij punt 2 het goede antwoord geven (bewegen niet en maken geen geluid). Ik heb alsnog het punt toegekend. Het had anders mijns inziens beter geformuleerd moeten worden.

    #19679
    Tirza
    Gast

    Eens met al het bovenstaande: formulering van de vraag had beter gekund. Als beide elementen toch in één zin worden genoemd , dan heb ik het punt toegekend.

    #19681
    Bea
    Gast

    Hier hetzelfde.
    De twee goede argumenten bij 1, dan nog een soort samenvatting/conclusie bij 2. Heb ik goed gerekend, er zat geen fout argument bij.

    #19685
    Marjolein
    Gast

    Wat te doen bij antwoorden als: planten verplaatsen (zich) niet. Is ook goed, toch?

    #19689
    Dafina
    Gast

    Veel van mijn leelringen hebben inderdaad beide redenen genoed naast elkaar, meestal op de tweede plek. Ik heb de punt toegekend, ook omdat bij het nakijkmodel wordt gevraagd beide te noemen. Die herhaling van de hyerarhische orde bij de Grieken staat ook bij mij vaak als 1e antwoord.

    #19693
    Louise
    Gast

    Bovenstaande heb ik ook beide goedgerekend:

    – Zowel 1e reden samenvatting en 2e reden worden bewegen+geluid genoemd

    – Verplaatsen zich heb ik ook goed geteld ipv bewegen.

    #19694
    M-A
    Gast

    @Marjolein = planten verplaatsen (zich) niet, heb ik absoluut goed gerekend. “Bouger” in het Frans is bewegen of zich verplaatsen

    #19696
    M-A
    Gast

    @Marlies @Bea @Dafona @Louise @Tirza @Margo @Brigitte @Jasper @Niels = ik heb ook de punt toegekend

    #19698
    Linda
    Gast

    Ik heb het ook goed geteld als de twee goede redenen in één antwoord worden genoemd en in de andere een “willekeurig” antwoord. Er staat immers in het CV: Het scorepunt alleen toekennen als beide redenen zijn genoemd. En dat zijn ze.

    #19702
    Luuck
    Gast

    Ja ik heb het ook goed gerekend als men eerst over de hiërarchie begint en vervolgens alsnog beide goede antwoorden onder punt 2 noemt. De leerling geeft dan m.i. uitvoerig blijk van begrip vd tekst en het antwoord van de leerling omvat wat er in het correctievoorschrift staat. Zolang het gevraagde antwoord er gewoon bij staat, vind ik het het punt gewoon waard. En het hiërarchie-argument is m.i. feitelijk ook niet onjuist.

    #19715
    Xandra Storm
    Gast

    Bij mijn leerlingen hetzelfde probleem. Als eerste noemen ze de Grieken. Als tweede punt het niet bewegen en niet geluid maken van de planten. Ik heb hiervoor geen punten toegekend. Maar ik lees nu dat jullie wel een punt toekennen? Ik vind het lastig. Als je het antwoordmodel volgt, kun je geen punten toekennen. Eerste argument is namelijk fout. Toch maar een punt toekennen dan?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
Reageer op: vwo vraag 13
Je informatie: