Ik vond het een goed examen, maar ook wat vervelend door de vele vragen over’Op welke vraag wordt geen antwoord gegeven?’. Dat wordt eentonig. De laatste teksten (9 t/m 11) zijn minder goed gegaan. Leerlingen kwamen in tijdnood. Het is denk ik wel een examen dat goed determineert. Leerlingen die zwak in leesvaardigheid zijn hebben extreem slecht gescoord: 12 tot 22 punten. Franstalige leerling haalt 44 punten. Resultaten vallen me over het algemeen tegen: gemiddeld 26 punten (groep van 12).