Mijn algemene indruk: erg lange teksten voor de HAVO leerling en de onderwerpen vond ik niet zo interessant of modern. Beetje tijdloze onderwerpen Aquarium verzorgens, kunstwerk, en voor de duizendste keer GRAFFITI, Le chat van Geluck is bij de jongelui ook niet beroemd. ik had iets meer actualiteit verwacht, over de maatschappij, over school. Meer herkenbaar voor de leerlingen.
Toch ook weer open vragen waar iets onduidelijkheid zou kunnen ontstaan. En teveel vragen met een negatieve vraag: wat lees je NIET in de tekst. Daar ben ik niet zo’n liefhebber van.
Gemiddelde score valt ook dit jaar weer tegen: 27 gemiddeld op 47 punten.
Succes iedereen. Ik hoop op een goede N-term. Mijn HAVO leerlingen hebben het nodig.