Reageer op: Algemene opmerkingen over vwo-examen Frans

#20845
Kaat
Gast

Ik vond het best aardige teksten. Mijn leerlingen hebben vrijwel allemaal tot 16 uur geploeterd, vonden het veel. Een paar opmerkingen: Voor vraag 9 over Abd al Malik moest er wel veel geïnterpreteerd worden. Bij vraag 20 heb ik hard gezocht naar ‘ironie’.
De tekst over de Compagnons du Devoir vonden mijn leerlingen zonder uitzondering erg lastig. En ik vond het wel erg veel wel/niet vragen/ weinig variatie in de vraagstelling. Mijn leerlingen hebben het redelijk gedaan maar ik had bij een aantal meer verwacht. Blijkbaar dus toch niet zo ‘goed te doen’ als ik in eerste instantie dacht.