havo vraag 2
-
AuteurBerichten
-
mei 19, 2018 om 4:32 pm #1082Frans ZelfsprekendGast
Geef hieronder uw commentaar bij vraag 2
mei 14, 2026 om 7:56 pm #20680Adriaan van DoornGastGeen van de antwoordopties klopt, strikt genomen. Het juiste antwoord zou eerder zoiets zijn als: voor de lol.
mei 15, 2026 om 9:02 am #20688RonaGastEens. Hij zocht een leuk idee, voor de lol een video gemaakt. Daarna pas werd hij benaderd.
mei 15, 2026 om 7:21 pm #20711ArnaudGastIk ben het daar ook mee eens. In de tekst wordt nergens expliciet gezegd dat hij een carrièreswitch wilde maken. Hij was op zoek naar een leuk idee tijdens de lockdown omdat hij verveelde zich.
mei 16, 2026 om 9:13 am #20714AnneGastAls de antwoorden strict genomen niet kloppen moet er een bericht gestuurd worden waarin jullie verhaal uitgelegd wordt. Dat zou ik doen als ik jullie was. Bedankt voor de oplettendheid.
mei 16, 2026 om 12:51 pm #20718PeterGastHet antwoord klopt op zich wel: hij ging voor de lol doen alsof hij tester was. Toen die video’s aansloegen, ging hij daadwerkelijk testen omdat hij daarvoor gevraagd werd. Wel een beetje een instinker dit.
mei 16, 2026 om 1:08 pm #20719RonaGast@Peter: Pourquoi il a commencé? Il cherchait une idée amsante. / Pour rire. Pourquoi il a continué? Parce qu’il a été contacté par des propriétaires de toboggans.
Wat Anne zegt: bericht naar het Cvte. Hopelijk doen meer mensen dat.mei 18, 2026 om 7:24 am #20733RoosGastIk heb de opmerking bij het CvTE neergelegd en dit was hun antwoord:
In je reactie schrijf je: “De vraag gaat over waarom hij is begonnen met filmpjes maken”, maar daar gaat de vraag niet over. De vraag is waarom hij is begonnen met zwemglijbanen testen: “a-t-il commencé à tester des tobogans”. Daar is alleen antwoord A op mogelijk. Eerst deed hij alleen alsof hij zwemglijbanentester was, maar hij is er echt pas mee begonnen toen het hem gevraagd werd.
Had het niet anders verwacht, maar goed, is wel weer jammer…
mei 18, 2026 om 1:47 pm #20738CocoGastDat antwoord heb ik ook ontvangen van het CvTE. Dat ‘pas echt’ doet er nu ineens toe, maar dat staat niet in de tekst. Dat Guillaume deed alsof hij een glijbaantester was, weten we wel. Maar hij gíng die glijbanen af, testte ze (of deed alsof) en filmde dat. Alors, je n’en suis pas d’accord. Dit is al helemaal geen manier om de ‘goede lezer’ eruit te halen, lijkt me. Misschien willem meer collega’s een poging wagen?
mei 18, 2026 om 2:03 pm #20741barbaraGastook hier hetzelfde antwoord van het Cvte. “De vraag is waarom hij is begonnen met zwemglijbanen testen. Daar is alleen antwoord A op mogelijk. In regel 8 en verder wordt, zoals je zelf ook benoemt, inderdaad aangegeven dat Guillaume voor de lol video’s ging maken waarin hij deed alsof hij een glijbaantester was. Op dat moment was hij dus nog geen “echte” tester. Hij is er pas echt mee begonnen toen hij, na het succes van de video’s die hij voor de lol had gemaakt, werd gevraagd door bedrijven”.
Zoals Coco zegt dat “echt”staat helemaal niet in de tekst. Heel flauw dit.
mei 18, 2026 om 2:25 pm #20743InekeGasteens, het klopt niet, ik heb ook een bericht gestuurd naar het CvTE
juni 5, 2026 om 10:17 am #20960CocoGast@Barbara – Ik heb hier ook de juiste keuze alleen gemaakt omdat de andere twee antwoorden nog fouter waren. Typisch gevalletje “wat is het minst slecht?”
Hij begon met het testen van een toboggan uit verveling / voor de lol tijdens de lockdown. Daarna is hij professioneel tester geworden toen hij ervoor gevraagd werd. En dan kan in de titel wel staan dat het nu zijn beroep is (dus GL: beroepstester), maar dat is niet hoe hij *begon* met testen.
We zijn het dus helemaal eens!
-
AuteurBerichten