havo vraag 24
-
AuteurBerichten
-
mei 19, 2018 om 4:42 pm #1104Frans ZelfsprekendGast
Geef hieronder uw commentaar bij vraag 24
mei 13, 2026 om 5:35 pm #20579CarienGastWat te doen met ‘la géante’ dus zonder des mers?
mei 13, 2026 om 8:27 pm #20601DocentFransGastCarien: Ik heb ook wat leerlingen die dit hebben. Echter staat in het antwoordenmodel: ”alleen scorepunt toekennen bij de volledige Franse benaming”. Dit is dan dus duidelijk fout…
mei 13, 2026 om 8:29 pm #20603DocentFransGastWat doen jullie bij een leerling die wel als antwoord heeft: la géante des mers” maar er vervolgens nog ”apparait” achter heeft geschreven? De volledige Franse benaming klopt wel.
mei 13, 2026 om 8:30 pm #20604DelphineGastMee eens, is niet volledig. Helaas ook voor veel van mijn leerlingen die dat ook hebben geschreven.
mei 13, 2026 om 9:23 pm #20615Douteur :-)GastDocentFrans: Ik heb er inderdaad ook een aantal met ‘apparaît’ erachter. De volledige naam staat er dus wel, maar… Ik zou het fijn vinden als het correctievoorschrift hier ook uitsluitsel over zou geven.
mei 14, 2026 om 6:48 am #20618AnneGastIdem voor mij : apparaît toegevoegd. Ik zou het goed willen rekenen
mei 14, 2026 om 8:01 am #20624CarienGastIdem, de volledige naam staat er.
mei 14, 2026 om 9:12 am #20632willekeGastik zie veel leerlingen die ‘la géante’ hebben geantwoord. Heb me aan het antwoordmodel gehouden, dus fout gerekend. Als apparaît erachter staat (1 leerling) heb ik het goed gerekend.
mei 14, 2026 om 10:43 am #20643NalaGastVeel leerlingen hebben inderdaad la géante. Omdat er geen aanhalingstekens bijstaan zoals bij ‘la deuche’, is het wel een beetje ambivalent. Het beste antwoord is la géante des mers, maar ik zou het toch fijn vinden als ‘la géante’ ook goed gerekend mocht worden. Maar zolang dat niet is besloten hoop ik dat iedereen zich houdt aan het correctiemodel zodat het eerlijk blijft. Ik zou daar graag toe oproepen.
mei 14, 2026 om 12:07 pm #20655Sido van WestreenenGastIk pleit er ook voor om ‘la géante’ goed te rekenen.
mei 14, 2026 om 12:41 pm #20660LydiaGastAangezien het correctiemodel expliciet vermeldt dat het scorepunt alleen toegekend mag worden bij de volledige Franse benaming, is alleen Géante m.i. niet correct. Dat is immers precies wat het correctiemodel bedoelt met die expliciete vermelding.
mei 14, 2026 om 2:23 pm #20663ALGastOmdat het er expliciet bij staat in het correctievoorschrift moeten we het fout rekenen, maar ik zou graag zien dat er een aanpassing komt waardoor we alleen “la géante” ook goed mogen rekenen. De leerling heeft immers de vergelijking met een reuzin begrepen.
mei 14, 2026 om 4:02 pm #20669DelphineGastMet “apparaît” erachter heb ik fout geteld omdat het lijkt alsof de leerling niet weet dat dit een werkwoord is en niet bij de benaming hoort. Aan de andere kant, zou ik het niet erg vinden als dit toch goedgekeurd zou worden.
mei 14, 2026 om 6:25 pm #20674ArmandGastVeel leerlingen noemen bij mij ook alleen “la géante”.
Het correctiemodel vraagt wel héél duidelijk om de volledige Franse benaming. Hoe vervelend het ook is, om er voor te zorgen dat onze leerlingen zoveel mogelijk gelijk worden beoordeeld, zullen we ons hier wel allemaal aan moeten houden.mei 14, 2026 om 6:33 pm #20676AnneGastHet correctiemodel wil de volledige benaming. Alleen als het wordt aangepast kunnen we la géante goed rekenen. Wat betreft de toevoeging apparaît: zou ik echt goed willen rekenen: ik vermoed dat de leerlingen hier bang waren om niet volledig genoeg te zijn en apparaît er maar bijgezet hebben
mei 14, 2026 om 7:23 pm #20679CarienGastHelemaal eens Anne!
mei 15, 2026 om 10:32 am #20698RonaGastEens met Delphine: ‘apparaît’ hoort niet bij de benaming. Een leerling in havo 5 moet weten dat dit een werkwoord is.
La géante is niet compleet, hoe spijtig ook. Laten we ons houden aan het antwoordmodel svp.mei 16, 2026 om 8:56 am #20713MBOGast‘apparaît’ hoort herkend te worden als een werkwoord, en hoort niet bij het antwoord – FOUT rekenen vind ik!
mei 18, 2026 om 11:38 am #20736LiesbethGastEens met wat hier staat, ik reken ‘la geante’ fout en wanneer er ‘apparaît’ bestaat, ook fout.
mei 18, 2026 om 8:00 pm #20752Hanneke de HaasGastVolgens het correctiemodel moeten we alleen “la géante” fout rekenen, Dat heb ik ook gedaan.
Ik hoop wel dat er een aanvulling op het correctiemodel komt waarin staat dat ook alleen “la géante” als antwoord goed wordt gerekend.
De leerling laat dan zien dat hij/zij de vergelijking met een reuzin heeft begrepen. -
AuteurBerichten