21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #1104
    Frans Zelfsprekend
    Gast

    Geef hieronder uw commentaar bij vraag 24

    #20579
    Carien
    Gast

    Wat te doen met ‘la géante’ dus zonder des mers?

    #20601
    DocentFrans
    Gast

    Carien: Ik heb ook wat leerlingen die dit hebben. Echter staat in het antwoordenmodel: ”alleen scorepunt toekennen bij de volledige Franse benaming”. Dit is dan dus duidelijk fout…

    #20603
    DocentFrans
    Gast

    Wat doen jullie bij een leerling die wel als antwoord heeft: la géante des mers” maar er vervolgens nog ”apparait” achter heeft geschreven? De volledige Franse benaming klopt wel.

    #20604
    Delphine
    Gast

    Mee eens, is niet volledig. Helaas ook voor veel van mijn leerlingen die dat ook hebben geschreven.

    #20615
    Douteur :-)
    Gast

    DocentFrans: Ik heb er inderdaad ook een aantal met ‘apparaît’ erachter. De volledige naam staat er dus wel, maar… Ik zou het fijn vinden als het correctievoorschrift hier ook uitsluitsel over zou geven.

    #20618
    Anne
    Gast

    Idem voor mij : apparaît toegevoegd. Ik zou het goed willen rekenen

    #20624
    Carien
    Gast

    Idem, de volledige naam staat er.

    #20632
    willeke
    Gast

    ik zie veel leerlingen die ‘la géante’ hebben geantwoord. Heb me aan het antwoordmodel gehouden, dus fout gerekend. Als apparaît erachter staat (1 leerling) heb ik het goed gerekend.

    #20643
    Nala
    Gast

    Veel leerlingen hebben inderdaad la géante. Omdat er geen aanhalingstekens bijstaan zoals bij ‘la deuche’, is het wel een beetje ambivalent. Het beste antwoord is la géante des mers, maar ik zou het toch fijn vinden als ‘la géante’ ook goed gerekend mocht worden. Maar zolang dat niet is besloten hoop ik dat iedereen zich houdt aan het correctiemodel zodat het eerlijk blijft. Ik zou daar graag toe oproepen.

    #20655
    Sido van Westreenen
    Gast

    Ik pleit er ook voor om ‘la géante’ goed te rekenen.

    #20660
    Lydia
    Gast

    Aangezien het correctiemodel expliciet vermeldt dat het scorepunt alleen toegekend mag worden bij de volledige Franse benaming, is alleen Géante m.i. niet correct. Dat is immers precies wat het correctiemodel bedoelt met die expliciete vermelding.

    #20663
    AL
    Gast

    Omdat het er expliciet bij staat in het correctievoorschrift moeten we het fout rekenen, maar ik zou graag zien dat er een aanpassing komt waardoor we alleen “la géante” ook goed mogen rekenen. De leerling heeft immers de vergelijking met een reuzin begrepen.

    #20669
    Delphine
    Gast

    Met “apparaît” erachter heb ik fout geteld omdat het lijkt alsof de leerling niet weet dat dit een werkwoord is en niet bij de benaming hoort. Aan de andere kant, zou ik het niet erg vinden als dit toch goedgekeurd zou worden.

    #20674
    Armand
    Gast

    Veel leerlingen noemen bij mij ook alleen “la géante”.
    Het correctiemodel vraagt wel héél duidelijk om de volledige Franse benaming. Hoe vervelend het ook is, om er voor te zorgen dat onze leerlingen zoveel mogelijk gelijk worden beoordeeld, zullen we ons hier wel allemaal aan moeten houden.

    #20676
    Anne
    Gast

    Het correctiemodel wil de volledige benaming. Alleen als het wordt aangepast kunnen we la géante goed rekenen. Wat betreft de toevoeging apparaît: zou ik echt goed willen rekenen: ik vermoed dat de leerlingen hier bang waren om niet volledig genoeg te zijn en apparaît er maar bijgezet hebben

    #20679
    Carien
    Gast

    Helemaal eens Anne!

    #20698
    Rona
    Gast

    Eens met Delphine: ‘apparaît’ hoort niet bij de benaming. Een leerling in havo 5 moet weten dat dit een werkwoord is.
    La géante is niet compleet, hoe spijtig ook. Laten we ons houden aan het antwoordmodel svp.

    #20713
    MBO
    Gast

    ‘apparaît’ hoort herkend te worden als een werkwoord, en hoort niet bij het antwoord – FOUT rekenen vind ik!

    #20736
    Liesbeth
    Gast

    Eens met wat hier staat, ik reken ‘la geante’ fout en wanneer er ‘apparaît’ bestaat, ook fout.

    #20752
    Hanneke de Haas
    Gast

    Volgens het correctiemodel moeten we alleen “la géante” fout rekenen, Dat heb ik ook gedaan.
    Ik hoop wel dat er een aanvulling op het correctiemodel komt waarin staat dat ook alleen “la géante” als antwoord goed wordt gerekend.
    De leerling laat dan zien dat hij/zij de vergelijking met een reuzin heeft begrepen.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
Reageer op: havo vraag 24
Je informatie: