21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Frans Zelfsprekend
    Gast

Geef hieronder uw commentaar bij vraag 24

Carien
    Gast

Wat te doen met ‘la géante’ dus zonder des mers?

DocentFrans
    Gast

Carien: Ik heb ook wat leerlingen die dit hebben. Echter staat in het antwoordenmodel: ”alleen scorepunt toekennen bij de volledige Franse benaming”. Dit is dan dus duidelijk fout…

DocentFrans
    Gast

Wat doen jullie bij een leerling die wel als antwoord heeft: la géante des mers” maar er vervolgens nog ”apparait” achter heeft geschreven? De volledige Franse benaming klopt wel.

Delphine
    Gast

Mee eens, is niet volledig. Helaas ook voor veel van mijn leerlingen die dat ook hebben geschreven.

Douteur :-)
    Gast

DocentFrans: Ik heb er inderdaad ook een aantal met ‘apparaît’ erachter. De volledige naam staat er dus wel, maar… Ik zou het fijn vinden als het correctievoorschrift hier ook uitsluitsel over zou geven.

Anne
    Gast

Idem voor mij : apparaît toegevoegd. Ik zou het goed willen rekenen

Carien
    Gast

Idem, de volledige naam staat er.

willeke
    Gast

ik zie veel leerlingen die ‘la géante’ hebben geantwoord. Heb me aan het antwoordmodel gehouden, dus fout gerekend. Als apparaît erachter staat (1 leerling) heb ik het goed gerekend.

Nala
    Gast

Veel leerlingen hebben inderdaad la géante. Omdat er geen aanhalingstekens bijstaan zoals bij ‘la deuche’, is het wel een beetje ambivalent. Het beste antwoord is la géante des mers, maar ik zou het toch fijn vinden als ‘la géante’ ook goed gerekend mocht worden. Maar zolang dat niet is besloten hoop ik dat iedereen zich houdt aan het correctiemodel zodat het eerlijk blijft. Ik zou daar graag toe oproepen.

Sido van Westreenen
    Gast

Ik pleit er ook voor om ‘la géante’ goed te rekenen.

Lydia
    Gast

Aangezien het correctiemodel expliciet vermeldt dat het scorepunt alleen toegekend mag worden bij de volledige Franse benaming, is alleen Géante m.i. niet correct. Dat is immers precies wat het correctiemodel bedoelt met die expliciete vermelding.

AL
    Gast

Omdat het er expliciet bij staat in het correctievoorschrift moeten we het fout rekenen, maar ik zou graag zien dat er een aanpassing komt waardoor we alleen “la géante” ook goed mogen rekenen. De leerling heeft immers de vergelijking met een reuzin begrepen.

Delphine
    Gast

Met “apparaît” erachter heb ik fout geteld omdat het lijkt alsof de leerling niet weet dat dit een werkwoord is en niet bij de benaming hoort. Aan de andere kant, zou ik het niet erg vinden als dit toch goedgekeurd zou worden.

Armand
    Gast

Veel leerlingen noemen bij mij ook alleen “la géante”.
    Het correctiemodel vraagt wel héél duidelijk om de volledige Franse benaming. Hoe vervelend het ook is, om er voor te zorgen dat onze leerlingen zoveel mogelijk gelijk worden beoordeeld, zullen we ons hier wel allemaal aan moeten houden.

Anne
    Gast

Het correctiemodel wil de volledige benaming. Alleen als het wordt aangepast kunnen we la géante goed rekenen. Wat betreft de toevoeging apparaît: zou ik echt goed willen rekenen: ik vermoed dat de leerlingen hier bang waren om niet volledig genoeg te zijn en apparaît er maar bijgezet hebben

Carien
    Gast

Helemaal eens Anne!

Rona
    Gast

Eens met Delphine: ‘apparaît’ hoort niet bij de benaming. Een leerling in havo 5 moet weten dat dit een werkwoord is.
    La géante is niet compleet, hoe spijtig ook. Laten we ons houden aan het antwoordmodel svp.

MBO
    Gast

‘apparaît’ hoort herkend te worden als een werkwoord, en hoort niet bij het antwoord – FOUT rekenen vind ik!

Liesbeth
    Gast

Eens met wat hier staat, ik reken ‘la geante’ fout en wanneer er ‘apparaît’ bestaat, ook fout.

Hanneke de Haas
    Gast

Volgens het correctiemodel moeten we alleen “la géante” fout rekenen, Dat heb ik ook gedaan.
    Ik hoop wel dat er een aanvulling op het correctiemodel komt waarin staat dat ook alleen “la géante” als antwoord goed wordt gerekend.
    De leerling laat dan zien dat hij/zij de vergelijking met een reuzin heeft begrepen.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
Reageer op: havo vraag 24
Je informatie: