13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Frans Zelfsprekend
    Gast

Geef hieronder uw commentaar bij vraag 35

Anne-Marie Bellemakers-Reuvers
    Gast

Technisch gezien is het antwoordmodel juist maar dan moet je wel heel goed zowel de tekst als de vraag lezen en ik kan me voorstellen dat een leerling als antwoord gênant noteert. Desalniettemin is het zuiver gezien fout dus handhaven voorgestelde antwoordmodel.

Amarins
    Gast

Ja ik vond deze vraag ook een beetje flauw. Een leerling denkt: ah mooi, het woord gênant bestaat ook gewoon in het Nederlands, dus noteert “… omdat hij ze gênant vindt”.
    Ik vind het ook een beetje gek dat de echte reden wordt aangegeven met par exemple. Als een leerling zoekt naar een antwoord dat moet beginnen met ‘omdat’, zit hij vooral te zoeken naar parce que/car/dubbele punt. Dus ik kan me voorstellen dat leerlingen niet snapten uit welk stukje van de alinea ze nou het antwoord moesten halen en daarom maar “gênant vindt” opschrijven.

Janny
    Gast

Genant, vervelend, dit is fout, omdat dit al in de vraag genoemd staat. In de vraag wordt specifiek gevraagd naar wat hij vervelend vindt als het over zijn lengte gaat en dan klopt het antwoordmodel.

Kirsten
    Gast

Ik heb ook veel leerlingen die “gênant vindt” hebben ingevuld.
    Ik vind het zoals eerder door iemand al gezegd, ook flauw. Leerlingen leren strategieën aan. Hier had wat mij betreft “waarom” dikgedrukt mogen worden, of de zin waarin gênantes stond, geciteerd.

José
    Gast

Eens met het bovenstaande: vraag had makkelijk anders geformuleerd kunnen worden (citaat met gênant, en waaróm vindt hij dit “gênant”), het is voor veel leerlingen een instinker. Ik reken alle antwoorden met (alleen) genant fout. Wel zo prettig als dit een toelichting wordt op het antwoordmodel, dan is het helder voor álle collega’s.

Marleen
    Gast

Wat zouden jullie doen met “altijd hetzelfde zijn”? Ik neig ernaar om het goed te rekenen, omdat het wel impliceert dat het heel vaak tegen hem gezegd wordt en dat is het punt waar het over gaat.
    Dat geldt naar mijn mening ook voor “allemaal al weleens heeft gehoord”, toch?

Maria
    Gast

Marleen,ik zou die antwoorden goed rekenen.

Jolanda
    Gast

Wat met het antwoord “zovaak gesteld gekrijgt, al voor de miljoenste keer’. Eerste deel correct, tweede deel onjuist (mille = duizend). Goed rekenen?

Margreet
    Gast

@Jolanda: dat antwoord heeft 1 van mijn lln. ook. Maar in het cv staat ook niet “duizenden keer”, maar “voor de zoveelste keer”. Ik ben geneigd dit goed te rekenen.

Marleen
    Gast

Mijn leerling zegt: ‘niet voor de eerste keer hoort’. Ik haal daaruit dat ze begrepen heeft wat hij vervelend vindt. Zouden jullie dit goed rekenen?

Barbara
    Gast

Ik zou dat goed rekenen Marleen.

Wat vinden jullie van een leerling die opschrijft: omdat hij ze gênant vindt en hij de algemene vragen heel vaak krijgt.

Jolanda
    Gast

Barbara, incorrect mijns inziens. Je moet wanneer er 2 dingen genoemd worden, naar de eerste kijken (en die is incorrect).

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
Reageer op: havo vraag 35
Je informatie: